44 تکنیک سئو کلاه سیاه (قسمت اول)

WEBSITE OVER-OPTIMIZATION

1 - بهینه سازی بیش از حد وبسایت

گاهی افراد به هوای بهینه سازی بیشتر سایت خود پای خود را فرا تر از حد مجاز گذاشته و چند برابر بیشتر از حد نیاز از کلمات کلیدی ، عکس ها ، لینک سازی و … در صفحات خود استفاده میکنند . به این حرکت بهینه سازی بیش از وبسایت یا Website Over-Optimization میگویند.

گوگل بسیار راحت اینگونه مقالات را شناسایی میکند و پس از جریمه توسط گوگل سایت شما افت شدیدی در نتایج جستوجو خواهید داشت.

در ادامه عناوینی که شامل over-optimization می شوند را به شما معرفی میکنیم… 

1 - تکرار زیاد کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

تراکم کلمات کلیدی

استفاده زیاد از کلمات کلیدی یک ترفند پر طرفدار تا قبل از سال 2000 بود ، تا زمانی که گوگل متوجه این موضوع شد که تراکم زیاد یک کلمه کلیدی در مقاله باعث ارائه دادن مقاله عجیب و نامناسبی به کاربر میشود.

 

به مثال زیر توجه کنید

فرض کنید یک سایت دانلود بازی مقاله ای با کلمه ی کلیدی “بازی” نوشته با تراکم بالا…

بازی کردن برای برای شما مفید است . بازی باعث می شود خلاقیت شما بالا برود ، بازی باعث بالا رفتن تمرکز میشود . بازی های کامپیوتری بازی های آموزنده ای هستند، این بازی ها به سبک های مختلف تقسیم میشوند. باری اکشن ، بازی ورزشی ، بازی ترسناک ، بازی ماجراجویی و بازی های دیگر . ما به شما بهترین بازی ها را معرفی میکنیم. بازی های خودتان را از ما دانلود کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

بنظر شما یک انسان سالم به این صورت مکالمه میکند؟ قطعا اینطور نیست . گوگل هم متوجه این موضوع شد و با اصلاح الگوریتم های خود این گونه مقاله هارا در دسته سئو کلاه سیاه قرار داد.

 

تاثیر جریمه ی الگوریتم پاندا بر سایت
تاثیر جریمه ی الگوریتم پاندا بر سایت

الگوریتم پاندا بعد از شناسایی این دسته مقاله ها بدلیل بی کیفیت بودن محتوا شمارا مجازات میکند.

سعی کنید در مقاله های خود مانند یک انسان عادی صحبت کنید . چون شما مقاله خود را برای کاربر می نویسید نه موتور های جستوجوگر. گوگل همین را از شما میخواد.

2 - بیش از حد بهینه شدن توصیفات عکس (Over-Optimized Alt Description)

یک نوع دیگر از بهینه شدن بیش از حد وجود دارد که در توصیفات یا Alt تصاویر انجام میگیرد.

 در این روش فرد پس از آپلود عکس خود در قسمت توصیفات عکس درباره ی مقاله خود توضیحاتی میدهد که بتواند کلمات کلیدی بیشتری را در توصیفات هم وارد کند.

اما این کار اشتباه توسط خزنده های گوگل شناسایی و جریمه میشود.

شما در توصیفات عکس باید محتوای درون عکس خود را توصیف کنید نه اینکه قسمتی از مقاله با کلمات کلیدی خود را در آن قسمت وارد کنید.

ما برای شما آموزش روش درست بهینه سازی تصاویر در سئو را فراهم کرده ایم. حتما ازین مقاله دیدن کنید.

 

3 - ارتباط معنایی انکر تکست با صفحات داخلی

استفاده درست از انکر تکست

Anhor text چیست؟

انکر تکست ها همان متن های قابل کلیکی هستند که لینک صفحه ی دیگری در آن جایگذاری شده و پس از کلیک بر روی آن متن به همان لینک درون انکر تکست هدایت میشوید.

شما باید همیشه سایت خود را با نظم خاصی اداره کنید و تا جایی که میتوانید تجربه کاربری (UX) خوبی ارائه دهید.

یکی از عواملی که به تعامل کاربر با صفحات داخلی سایت شما کمک بسیاری میکند زمانیست که شما میخواهید کاربر خود را با انکر تکست خود به صفحه دیگری ارجاع دهید تا از مقالات دیگر شما بازدید کند تا تاثیر مثبتی بر صفحات شما داشته باشد.

روش استفاده از Anchor text چگونه است؟

فرض کنید شما مقاله ای درباره ی “بهینه سازی تصایر در سئو” نوشته اید که در قسمت “آموزش سئو” قرار داده شده.

روش درست اگر شما قصد دارید عکس های سایت خود را بهینه کنید ، ما در قسمت آموزش سئو برای شما آموزش کامل بهینه سازی تصایر در سئو  را قرار داده ایم .

روش اشتباه : اگر میخواهید تصاویر خود را بهینه کنید به صفحه تصایر در سایت مراجعه کنید.

همانطور که مشاهده میکنید در روش اول با نگارش درست بصورت منظم به دو صفحه در سایت خود اشاره کردیم. و از انکر تکست های هم معنا و با مفهوم مربوط به مقاله استفاده کردیم. یعنی برای کاربر مشخص است که پس از کلیک بر روی انکر تکست به صفحه ای ارجاع داده می شود که بهینه سازی تصاویر در سئو را آموزش می دهد. پس ارتباط معنایی و نگارش صحیح نقش اساسی در انکرتکست دارد.

اما در روش دوم شما کاملا بر عکس روش اول با یک متن کوتاه و نگارش نا مفهوم رو به رو هستید که کاربر دقیقا متوجه نمیشود که منظور از تصاویر در سایت دقیقا چیست.

در قسمت بالا توضیح دادیم که استفاده درست از انکرتکست ها چقدر میتواند در تجربه کاربری تاثیر گذار باشد ، تمام متخصصات حوزه سئو توصیه میکنند که تجربه کاربری خوبی ارائه دهید تا از نتیجه مثبت آن بهره مند شوید.اما بنظر شما تجربه کاربری (UX) چقدر میتواند در سایت تاثیر گذار باشد؟

در دو مثال زیر به شما تفاوت سایت هایی با تجربه کاربری خوب و بد را نشان میدهیم.

در تصویر زیر مشاهده میکنید که الگوریتم پنگوئن پس از تشخیص تجربه کاربری خوب و استفاده صحیح از انکرتکست تاثیر مثبتی بر سایت خواهد گذاشت.

تاثیر الگوریتم پنگوئن بر ارائه تجربه کاربری

تصویر زیر به شما نشان میدهد که الگوریتم پنگوئن چگونه یک تجربه کاربری بد و استفاده بیش از انکرتکست را پس از تشخیص جریمه میکند.

تاثیر الگوریتم پنگوئن بر ارائه تجربه کاربری

4 - کلمات کلیدی بی ربط (Irrelevant Keywords)

Irrelevant Keywords

یکی دیگر از اشتباهات بسیار مخرب در استفاده از کلمات کلیدی ، استفاده از کلمات کلیدی نامربوط به محتواست.

برخی افراد به قصد اینکه زودتر در نتایج قرار بگیرند از کلمات کلیدی پر بازدید استفاده میکنند در صورتی که کاملا بی ربط با محتوای درون سایت هستند.

در بهترین حالت حتی اگر هم در نتایج دیده شوید ، کاربر پس از ورود به صفحه متوجه نامربوط بودن محتوای درون سایت به موضوع مورد نظر خود می شود ، و به سرعت از سایت خارج میشود. این عمل باعث کاهش شدید نرخ کلیک (CTR) در صفحه شما میشود.

علاوه بر این گوگل خیلی راحت متوجه نامربوط بودن کلمات کلیدی شما با محتوای شما می شود و حتی قبل از این که شانس دیده شدن داشته باشید گوگل بشدت شمارا مجازات میکند.

5 - لینک سازی های بیش از حد (Linking Over-Optimization)

یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه لینک سازی های بی مورد و زوری است. این روش را بعضی وبمستر های برای اینکه اعتبار بعضی صفحات را به صفحه اصلی خود هم منتقل کنند انجام میدهند.

به عنوان مثال از صفحاتی مانند “تماس با ما” و “درباره ی ما” و… که هیج دلیلی برای لینک دادن به صفحه اصلی ندارد ، به زور هم که شده از آن صفحات به صفحه اصلی خود لینک میدهند.

این کار اشتباه است .بهتر است شما بجای این کار ، لینک سازی داخلی خود را عمیق تر کنید و به صفحات مربوط به هم لینک دهی کنید.

6 - مخفی کردن متن ها و لینک ها (Hidden Text and Links )

 بعضی افراد سعی میکنند که با تغییر سایز ، رنگ ، جایگاه عناوین و لینک ها ، آن هارا از دید مخاطب مخفی کنند تا بتوانندلینک های بیشتری وارد صفحه کنند.

گوگل خیلی ساده این موارد را کشف میکند :

نکته : البته در بعضی موارد همه متن ها و پیوندهای مخفی برای سایت شما مضر نیستند. به عنوان مثال ، با استفاده از توصیف alt در توصیف تصویر یا اسکریپت برای جاوا یا کد برای فایلهای Flash قابل قبول است. به این دلیل که این دسته از موارد برای تکمیل اطلاعات خود گوگل درباره ی سایت شما مفید است.

از گوگل نمیتوان چیزی را مخفی کرد . اگر تمام این انرژی را صرف مسیر درست کنید قطعا نتیجه بهتر و با ثبات تری میگیرید.

7 - استفاده نادرست از تگ عناوین ( HTML Heading Over-Optimizing)

اولین قدم برای نوشتن محتوا ، استفاده از عنوان محتواست.

محتوا مهم ترین نقش را در سئو داخلی سایت دارد ، و یک عنوان خوب باعث ترغیب کاربر برای خواندن آن محتوا میشود ، اما در پشت عناوین ، ساختار HTML با نظمی وجود دارند که هر کدام باید به درستی استفاده شوند.

روش درست استفاده تگ (tag) عناوین چیست؟

شما در سئو داخلی متوجه می شوید که ساختار عناوین به شش تگ تقسیم بندی شده ، این تگ ها برای گوگل معانی خاصی دارند و درجه اهمیت آن ها متفاوت هستند، و مهم تر از آن باید از این تگ ها با ترتیب درست استفاده کرد.

مهم ترین آن ها H1 است که باید در هر صفحه بین 1 تا دو بار (بسته به حجم مقاله) فقط استفاده شود.

H1 : این تگ برای سرفصل اصلی محتوا استفاده میشود . گوگل تگ H1 را به عنوان مهم ترین عنوان شما میشناسد.

H2 : این تگ به عنوان زیر مجموعه ی H1 حساب میشود. به تعداد محدود ، اما تگ H2 بیشتر از H1 استفاده میشود.

H3 : این تگ زیر مجموعه H2 حساب میشود و برای عناوین کوچک تر بکار میرود.

H4 /H5/ H6 : این تگ ها هم به شکل تگ های بالا زیر مجموعه ی هم هستند اما کاربرد و ارزش کمتری دارند.

به یاد داشته باشید محتوای شما کاملا توسط خزنده های گوگل  بررسی می شوند. شما حتی می توانید توسط ابزارهای سئو تعداد استفاده از عناوین صفحه خود را بررسی کنید و از کمبود و یا زیاد بودن بعضی از آن ها مطلع شوید.

پایان قسمت اول

4.8/5 - (20 امتیاز)

7 thoughts on “44 تکنیک سئو کلاه سیاه (قسمت اول)

نظرات بسته شده است.