44 ترفند سئو کلاه سیاه (قسمت سوم)

LINK MANIPULATION

3) دستکاری لینک (LINK MANIPULATION)

دستکاری های لینکی از شایع ترین عامل ها برای اعتبار سازی صفحات سایت است که از ریسک بالایی برخوردار است،

شما اگر یک محتوای کم کیفیت تولید کنید ، نهایتاً پیشرفتی نخواهید داشت . ولی  اگر در لینک سازی های خود اشتباهاتی انجام دهید ، علاوه بر پسرفت جریمه هم خواهید شد. و بازگشت رتبه شما سخت تر خواهد بود.

پس تا زمانی اطلاعات کامل درباره ی لینک ساری بدست نیاورده اید از دستکاری های لینکی خودداری کنید.

16 - حلقه های وب (Web Rings)

حلقه های وب

سایت های زیادی وجود دارند که برای رتبه بندی و دریافت ترافیک از وب سایت های مرتبط بین آنها در یک شبکه دایره ای متصل می شوند ، و  یک حلقه ی وب ایجاد می کنند. برای عضویت در یک حلقه ی وب ، باید تأییدیه را از مدیر وب دریافت کنید. بطوری که این کار بصورت هماهنگ و مدیرت شده باید انجام شود .

حلقه ی وبی که مدیرت نشده باشد احتمال اسپم شناخته شدن آن زیاد تر می شود.

web rings یک نوع تبادل ترافیک بین سایت ها هستند.

17 - هرزنامه کاربر (GuestPost Spam)

هرزنامه کاربر

افراد زیادی وجود دارند که از این روش برای گرفتن بک لینک استفاده می کنند.

یکی از آنها نباشید.

در این روش معمولاً به وبلاگ نویسان پیام می دهند تا مقاله ای بی ربط با پیوند منتشر کنند و در بیشتر مواقع پیوند dofollow است.

این مورد را تقریبا هر وبلاگ نویسی تجربه کرده است . که شخصی یک پیام از قبل آماده را در کامنت پست شما ثبت میکند

و در کامنت لینک سایت خود را هم درج میکند. این روش در ایران کمتر دیده می شود.

افزونه های بسیار کاربردی وجود دارند که این مشکل را برای شما حل می کنند.

یکی از بهترین افزونه ها در این زمینه افزونه ی Akismet است. 

افزونه ی اکیسمت

Akismet نظرات و فرم های ارسال شده شما را در برابر پایگاه داده جهانی هرزنامه ما بررسی می کند تا از انتشار محتوای مخرب سایت شما جلوگیری کند. می توانید هرزنامه موجود در کامنت ها را که در صفحه مدیر “نظرات” وبلاگ شما جلب می شود ، مرور کنید.

هرزنامه کاربر

در مثال بالا یک نمونه هرزنامه کاربر را مشاهده می کنید که چند لینک در خود دارد.

مجازات گوگل در پی این افراد است.

18 - مزرعه لینک (Link Farm)

مزرعه لینک یا Link Farm

مزرعه لینک یا شبکه لینک مجموعه ای از سایت های به هم پیوسته هستند ، که منظور لینک دهی به سایت های دیگر برای ارتقای ارزش صفحات آن ایجاد می شوند.

مرزعه لینک برای تامین لینک سایت ها ایجاد می شوند.

مزرعه لینک

محتوای سایتی هایی که در مزرعه لینک شرکت می کنند دقیقاً مانند هر سایت دیگری در اینترنت به نظر می رسد ، 

 با یک استثنا: این سایت ها دارای متنی هستند که با لینک های غیرمرتبط ، مرتبط با سایت های تصادفی پوشانده شده است.

یعنی لینک هایی که از این سایت ها ارسال می شوند کاملا بی ربط با محتوای آن سایتی است که لینک را دریافت می کند.

در گذشته این روش بسیار محبوب بود ولی با گذشت زمان گوگل نیز تغییر می کند ، اکنون این عمل مجازات می شود زیرا پیوندهای ایجاد شده غیر طبیعی تلقی می شوند. به این دلیل که انسان پیوندهای رد و بدل شده را برای انسان ایجاد نمی کند ، بلکه برای موتورهای جستجو ایجاد می کند.

کاملا مشخص است که دلیلی وجود ندارد که از سایتی که محتوای آن درباره ی “دکوراسیون داخلی” است به سایتی با محتوای “روش پخت کیک” لینک ارسال شود.

19 - لینک طعمه و جایگذینی (LinkBait and Switch)

لینک طعمه و جایگذینی

این استراتژی زمانی اتفاق می افتد که شما محتوای خود را به یک بازرگانی احیا کنید.

ترفند این است که صفحات با ارزشی را پیدا کنید و سپس آن را کاملاً با مقاله تجاری تغییر دهید و هیچ ارتباطی با موضوع اول نداشته باشد. 

اگر شما صفحه ای با محتوایی خاص دارید که دارای جایگاه خوبی در نتایج جستوجو است ، و به یکباره محتوای آن را کاملا تغییر دهید ، گوگل متوجه می شود که شما به دنبال جذب ترافیک از طریق طعمه گذاشتن برای کاربر هستید.

LinkBait and Switch لینک طعمه و جایگذینی

همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید ، وقتی که کاربر برای دانلود فیلم جدید کلمه “دانلود فیلم جدید 2020” را جستوجو می کند ، پس از آنکه بر روی نتایج کلیک میکند با صفحه ی “فروش پکیج آموزش فتوشاپ” رو به رو می شود . 

همانطور که واضع است این عمل یک نوع کلاه برداری است.

20 - خرید نظرات با پیوندها با ارائه محصولات "رایگان"

ارائه محصول رایگان برای جذب بازدیدکننده

از آنجا که گوگل راه های زیادی برای خلاص شدن از شر افرادی که روش صحیح رسیدن به بالای SERP را دستکاری می کنند پیدا کرده است ، مردم با خلاقیت بیشتر و نه به روش خوب ، بلکه با استفاده از روش های جدید تقلب راه خود را پیدا می کنند.

و این چنین است که نحوه ارسال محصولات رایگان در ازای بررسی با پیوندها ظاهر شد.

اشتباه نکنید ، خوب است که از مشتریان خود درخواست بازبینی کنید ، اما نه با پیوند. استفاده بیش از حد از این تکنیک می تواند تاثیر عکس برای شما داشته باشد.

 

البته نقطه ی مقابل این روش را بیشتر در صفحات اینستاگرامی میبینیم.

این دسته جمله ها قطعا برای شما آشناست : 

این پست رو لایک و سیو کنید ، زیر این پست 5 نفر از دوستاتونو تگ کنید و… تا در قرعه کشی ما برنده iphone X بشید

پست های جایزه دار برای جذب فالوور

این روش برای جذب فالوور و لایک انجام می شود و گاهاً جواب خواهید گرفت .ولی هیچ تضمینی به برنده شدن کاربر نیست.

تقریبا این روش برای افراد تازه کار درحال منسوخ شدن است ، بدلیل آن که کاربرهای زیادی در این قرعه کشی ها برنده نمی شوند و اعتمادشان را از دست می دهند.

اگر میخواهید از این روش استفاده کنید اول باید اعتماد کاربر را جلب کنید.

21 - تبادل لینک (Link Exchange)

Link Exchange یا تبادل لینک

تبادل لینک یکی از روش های رایج برای افزایش اعتبار است . معمولا افرادی که سایت های کوچک درحال رشد دارند و توان هزینه کردن برای دریافت لینک را ندارند با رجوع به سایت های دیگر هم سطح خود برای تبادل لینک با وبمستر سایت مقابل اقدام به تبادل لینک میکنند.

اما استفاده از این روش شرایط مورد نیاز خود را می طلبد ، و به این صورت نیست که بتوان با هر سایتی تبادل لینک انجام داد. 

برای تبادل لینک باید این چند شرایط را در نظر گرفت :

گوگل با خرید فروش لینک مخالف است و متوجه آن شود شما را جریمه خواهد کرد . یکی از دلایلی که برای گوگل تداعی کننده خرید لینک است ، بکلینک دادن به سایتی با محتوای کاملا متفاوت است.

چرا گوگل با خرید لینک مخالف است؟

بدلیل آن که خرید بکلینک برای افزایش اعتبار سایت انجام میگیرد نه برای رضایت کاربر. 

از نظر گوگل شما با این کار فقط موتور های جستوجو برایتان مهم است نه رضایت کاربر.

 

مثال بکلینک در اجتماع مانند این است »

بکلینک یک نوع توصیه است ، شما وقتی اتوموبیل همکارتان خراب شود درباره ی خرابی آن کمی صحبت میکنید و کمی بعد همکار خود را به یک مکانیک خوب که خودتان از کارش راضی هستید معرفی می کنید. این یک بکلینک خوب است . چیزی که گوگل میخواهد.

اما در مقابل شما وسط یک بحث کاملا متفات به یکباره به همکاران خود می گویید که اگر اتوموبیل شما خراب شد به فلان مکانیک رجوع کنید (چون به شما پولی در قبال این تبلیغ پرداخته). در صورتی که شما نه آن مکانیک تایید می کنید و نه کار آن را دیده اید. صرفا فقط معرفی کرده اید تا کارتان را انجام دهید.

این عمل همان خرید بکلینک است که گوگل آن را جریمه می کند.

قطعا قبل از انجام تبادل باید سایت مقابل را بررسی کنید.

رتبه اکسا ، عمر دامنه ، بررسی جایگاه صفحات ، GTmetrix و …

شما با سایت SEMrush میتوانید بکلینک ها ، ترافیک ، ارزش کلمات کلیدی و…  سایت مقابل را بررسی کنید . البته نسخه رایگان این ابزار قدرتمند دارای محدودیت زمانی است ، اما اطلاعات بسیار مفیدی از آن دریافت میکنید.

اگر سایت مقابل در مردابی از خطاها و جریمه ها باشد شما هم در همان مرداب گرفتار خواهید شد.

یکی دیگر از عواملی که گوگل را متوجه تبادل میکند ، بکلینک دادن در یک صفحه به چندین سایت دیگر است.

کاملا واضح است که دلیلی وجود نداردکه از یک صفحه به چند سایت متفاوت و محتواهای کاملا بی ربط به هم ، بکلینک داده شود.

گوگل این سایت ها را اسپم شناسایی میکند و آن ها را جریمه می کند. لینک هایی که ازین سایت به شما ارسال شده است سمَی خواهند شد به شما آسیب بدی خواهند زد.

شما در ابزار SEMrush می توانید لینک های مضر را ببینید.

اگر از سایت مقابل مطمئن نیستید روی صفحه اصلی سایت خود ریسک نکنید.

چون اگر اشتباهی مرتکب شوید سایت شما ضربه بدی را متحمل می شود.

علاوه بر اینکه باید سعی کنید بکلینک follow دریافت کنید تا ارزش سئوی سایت مقابل به صفحه شما  منتقل شود ، سعی کنید که بکلینک خود را با انکرتکست (Anchor text) دریافت کنید تا بکلینک دریافتی تاثیر بیشتری داشته باشد.

اگر به موارد بالا توجهی نکنید آسیب جدی به سایت خود وارد میکنید . 

22 - نظرات هرزنامه در وبلاگ (Blog Comment Spam)

Blog Comment Spam یا نظرات هرزنامه در وبلاگ

این عمل زمانی اتفاق می افتد که شما سعی کنید با کامنت گذاشتن در بلاگ ها و سایت های مختلف پیوند ایجاد کنید تا با وبلاگ یا سایت خود پیوند برقرار کنید ، و برای شما تفاوتی نداشته باشد که موضوع محتوای سایت ها به هم نزدیک باشند یا خیر.

معمولاً در این نوع تکنیک ها از لینک هایی استفاده می شود که به صفحه اصلی می روند. کامنت گذاشتن فقط برای بدست آوردن تعداد زیادی بکلینک به راحتی یک تکنیک کلاه سیاه محسوب می شود.

نمونه مثال از کامنت اسپم

همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید فردی در چهار کامنت چهار صفحه از سایت خود را در کامنت لینک کرده تا بکلینک دریافت کند. در اغلب این کامنت ها اول از محتوای شما تعریف می کنند و در ادامه از شما میخواند به سایتشام مراجعه کنید.

اگر وبلاگ دارید نگران نباشید.

شما میتوانید قبل از اینکه این کامنت های مسموم در صفحه ی شما ثبت شود از آن جلوگیری کنید. شما هم میتوانید بصورت دستی از بخش دیدگاها در پیشخوان وردپرس کامنت را نپذیرد و هم اگر تعدادشان زیاد بود از افزونه Akismet استفاده کنید تا بصورت اتومات کامنت های اسپم قفل شوند.

23 - ریدایرکت سایه ای (Shady Redirects)

Shady Redirects یا ریدایرکت سایه ای

ریدایرکت سایه ای در سایت های فیلم های آنلاین انجام می شود. هنگامی که برای دیدن فیلم روی پخش کلیک می کنید ، شما را به سمت همه نوع سایت ها هدایت می کند ، بیشتر آنها بی ارتباط هستند.

این نوع تغییر مسیر ها علاوه بر نادرست بودن ، کاربر را بشدت عصبانی میکند.

Shady Redirect

همانطور که مشاهده می کنید ، کاربر پس از کلیک بر روی کیلیپ ناگهان به سایت دیگری هدایت می شود.

24 - کلمات کلیدی با انکرتکست تجاری (Commercial Anchor-Text Keywords)

کلمات کلیدی با انکرتکست تجاری

کلمات کلیدی متن انکرتکست تجاری آن دسته از کلمات کلیدی پول هستند که برای تولید ارزش مالی استفاده می شوند. اگر سایت شما دارای کلمات کلیدی کمتر یا اصلاً نام تجاری نیست ، این نشان می دهد که نمایه متن Anchor شما اصلاً ارگانیک نیست. برای دیدن نسبت بین کلمات کلیدی تجاری در مقابل نام تجاری و طبقه بندی آنها می توانید از Anchor Text Distribution & Classifier از ابزار cognitiveSEO استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر نام تجاری شما BRAND X است و سایتی در مورد الگوهای وب سایت دارید ، انکرتکست تجاری حاوی کلماتی مانند “الگوی وب سایت” ، “بهترین الگوی وب سایت” ، “الگوی وب سایت رایگان” و غیره است.

25 - پیوندهای پانویس هرزنامه (Spammy Footer Links)

Spammy Footer Links یا پیوندهای پانویس هرزنامه

پانویس یا فوتر ، جای قرار دادن لینک نیست.

افرادی لینک های خود را ، چه داخلی و چه خارجی در داخل فوتر سایت خود قرار می دهند ، آگاهانه یا عمدی به سایت خود آسیب بدی وارد می کنند . اکثر سایت ها به دلیل آنکه لینک های بیشتری در صفحه خود جای دهند این اشتباه را انجام می دهند.

خاصیت وجودی پانویس برای وارد کردن اطلاعات سایت شماست  ، اطلاعاتی مانند شماره ی تلفن ، آدرس ، شعار و …  

در مثال زیر مشاهده می کنید که یک سایت چگونه این اشتباه را مرتکب شده

پیوندهای پانویس هرزنامه

وارد کردن لینک زیاد در فوتر باعث بالا رفتن آمار لینک های غیر طبیعی شما می شود و در نتیجه افت رتبه را بدنبال دارد.

نتیجه وراد کردن لینک زیاد در فوتر سایت

و درآخر این مطلب شما می توانید از قسمت Backlink Audit در ابزار قدرتمند SEMrush ، دسته ی Audit  ، ارزش لینک های خود را بررسی کنید.

روش شناسایی بکلینک های مضر

 

 

پایان قسمت سوم

5/5 - (3 امتیاز)

2 thoughts on “44 ترفند سئو کلاه سیاه (قسمت سوم)

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *