44 تکنیک سئو کلاه سیاه (قسمت دوم)

CONTENT SCAMS

2) کلاهبرداری محتوایی (CONTENT SCAMS)

محتوا مهم ترین قسمت سئو داخلی است . شما با محتوا میتوانیدعلاوه بر بالا بردن ارزش سایتتان ، اعتماد کاربر را هم نسبت به خودتان بالا ببرید . اما هر محتوایی باعث پیشرفت شما نمی شود و حتی گاهی باعث مجازات شدن شما توسط گوگل میشود.

در عناوین زیر انواع کلاهبرداری محتوایی را برای شما شرح خواهیم داد.

8 - محتوای کپی شده (Copied Content)

Copied Content

محتوا کپی شده محتوایست که شما از سایت دیگری کپی کرده اید و در صفحات سایت خود قرار داده اید.

محتوای کپی شده ارزش کمی دارد ، گوگل بین انتخاب محتوا برای نمایش آن در نتایج جستوجو ، قطعا محتوای اصلی را نمایش میدهد. شما فقط با کپی کردن محتوا ارزش سایت خود را کم میکنید.

در گذشته کپی کردن محتوا مسئله ی حساسی نبود ، اما در حال حاضر گوگل بسیار حساس تر عمل میکند . شما بعد از  اینکه محتوای کپی شده در سایت خود قرار دهید الگوریتم پاندا خیلی راحت کپی بودن محتوای شمارا تشخیص میدهد و قطعا جریمه ی  سختی برای شما در نظر میگیرد.

در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید که پاندا چه جریمه سخت گیرانه ای یرای محتوای کپی شده قائل میشود.

جریمه ی محتوای کپی شده توسط الگوریتم پاندا
جریمه ی محتوای کپی شده توسط الگوریتم panda

چطور توسط الگوریتم پاندا جریمه نشویم؟

بعضی سایت ها به اقتضای نوع کسب و کارشان مجبور به کپی محتوا هستند . مانند سایت های خبری و …

گوگل فکر این قسمت را هم کرده.

سایت هایی که مجبور به کپی محتوا هستند ، اگر منبع محتوا را ارجاع دهند توسط گوگل جریمه نخواند شد .

پس حتما منبع محتوای کپی شده ی خود را ذکر کنید.

چطور محتوای کپی شده را تشخیص دهیم؟

یکی از عمده مشکلات سفارش دهندگان محتوا . تشخیص کپی بودن با نبودن محتواست.

برای حل این مشکل سایت هایی وجود دارند که شما آدرس یا محتوای صفحه ی مورد نظرتان را به آن ها میدهید ، تا برای شما سایت هایی که در آن محتوا با شما اشتراک دارند نمایش داده شوند.

تعداد کاراکتر و کلمه ، و درصد مقدار کپی بودن آن به کل محتوا برای شما نمایش داده میشوند.

Copyscape

سایت تشخیص محتوای کپی شده

duplichecker

ابزار تشخیص محتوای تکراری

9 - اتوماسیون محتوا (Content Automation)

Content Automation

اتوماسیون محتوا به معنی استفاده از ابزارهایی جهت تولید خودکار محتوا و انتشار آن در سایت شماست.

محتوای خودکار بدون هیچ گونه هدف برای کاربر نوشته شده و از هیچ نوع قالب و سبکی برخوردار نیست ، بدون عکس ، عنوان HTML ، فاصله پاراگراف ، تراز بندی و …

شاید با خود بگویید اشکالی ندارد در عوض سایت بدون محتوا نخواهد بود ، اما پس از مدتی شاهد کاهش قابل تجه رتبه خواهید بود و حتی پراکندگی کلمات کیدی و بد تر از همه در لیست سیاه گوگل قرار خواهید گرفت.

استفاده از هر ابزاری درست نیست ، لطفا قبل از هر کاری به عواقب آن فکر کنید.

10 - طعمه و جایگذین (Bait and Switch)

Bait and Switch

طعمه و جایگذین یکی از روش هایی است که حداقل یک بار به آن فکر کرده اید.

در این روش شما با یک کلمه کلیدی پر بازدید محتوایی تهیه میکنید و پس از رتبه گرفتن در آن مقاله محتوای خود را تغییر میدهید و یک محتوای کاملا متفاوت جایگذین میکنید . 

به عنوان مثال ، کاربری کلمه ی “مهاجرت به کانادا” را  جستوجو میکند و عنوان لینک اول که “انواع روش های مهاجرت به کانادا” را میبیند . پس از کلیک بر روی لینک و وارد شدن به صفحه با یک محتوا و موضوع کاملا متفاوت رو به رو میشود که هیچ ربطی به موضوع سرچ شده ندارند.

این روش علاوه بر جریمه شدن توسط گوگل ، پیگرد قانونی هم بدنبال دارد.

در سال 2011 ، فردی از روش “Bait and Switch” در Search Ads (نتایج تبلیغاتی) استفاده کرد و به اتهام “تجارت و تبلیغات دروغین و گمراه کننده” توسط یک شرکت تور اتوبوسرانی در سانفرانسیسکو متهم شد. کلمه کلیدی که آنها استفاده کردند “incelling village play area area” به معنی دهکده ی  شیبدار برای برف بازی (سر خوردن بر روی برف) بود.

 

این روش در دیجیتال مارکتینگ هم بسیار استفاده میشود.

به عنوان مثال ، شما کالایی به قیمت 50 هزارتومان دارید ، قیمت آن کالا را به 100 هزارتومان افزایش میدهید با 50% تخفیف 

طعمه و جایگذین در دیجیتال مارکتینگ

درواقع شما همان 50هزارتومن را فروخته اید ولی با فریب دادن مشتری خودتان.

این روش بسیار غیر اخلاقی است .مشتری شما اگر متوجه این موضوع شود شما رفته رفته اعتبار خود را از دست میدهید.

11 - چرخش مقاله (Article Spinning)

چرخش مقاله به این معنی است که شما به بهانه ی تولید محتوا همان مقاله ی قبلی خودتان را بازنویسی کنید با تغییرات جزعی که فرقی در اصل مطلب ایجاد نمی کند. این یک روش کلاه سیاه است ، چون شما هیچ چیز جدیدی برای کاربر خود ندارید.

اگر میخواهید ارتقای رتبه داشته باشید مقاله ی خود را بروزسانی کنید ،

بروزرسانی به معنی اینکه مطلب جدیدی به مقاله ی خود اضافه کنید.

گوگل برای بروزرسانی مقاله اهمیت زیادی قائل میشود.

12 - محتوای خراشیده شده (Scraped Content)

محتوای خراشیده شده محتوایی است که از ناشر یک محتوا که حق نشر آن محتوا را داراست دزدیده شده باشد.

یعنی شما حق کپی رایت را رعایت نکرده اید . شاید در سایت  های ایرانی دیده باشید که در جایگاه لینک دانلود نوشته شده است که این اثر به درخواست ناشر آن حذف شده است . یا بدستور مقام قضایی لینک حذف شده است.

پس متوجه این موضوع باشید که کاملا این عمل قابل ردیابی است.

این موضوع در اکثر کشورها جرم محسوب میشود و پیگرد قانونی به دنبال دارد.

13 - پوشاندن (Cloaking)

cloacking یا پوشاندن در سئو

Cloaking به روشی برای ارائه مطالب یا URL های مختلف به کاربران انسانی و موتورهای جستجو اشاره دارد.

در این روش یک محتوا به دو قسمت تقسیم می شود. یکی برای رتبه بندی موتورهای جستجو و خزیدن ، و دومی برای کاربران نوشته شده است. استفاده از cloaking دستورالعمل های Google را نقض می کند و خطر جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن را دارید. به این دلیل که cloaking برای فریب الگوریتم موتور جستجو استفاده می شود.

14 - محتوای فعال مخرب (Malicious Active Content)

محتوای فعال مخرب

در این نوع محتوا از نرم افزارهای مخرب از طریق وب سایت متحرک ، برنامه های جاوا ، Javascript ، محتوای Flash یا تکیه بر پلاگین های مرورگر برای نمایش فیلم ، فایل های صوتی یا بارگیری پرونده ها در رایانه استفاده می شود. رایج ترین انواع بدافزارها ، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ، ربات ها ، اشکالات ، روت کیت ها ، جاسوس افزارها ، اسب های تروا ، ویروس ها و کرم ها محسوب می شوند. این نوع رفتار نه تنها مغایر با دستورالعمل های Google است و هم باعث جریمه زیادی می شود ، بلکه غیرقانونی است.

از طرف دیگر ، اگر کاربر هستید ، بهترین راه برای جلوگیری از قربانی شدن چنین نرم افزاری نصب آنتی ویروس و به روزرسانی منظم آن ، جلوگیری از بارگیری فایل از وب سایت های ناشناخته ، دور نگه داشتن سایت های سایه دار یا کلیک بر روی تبلیغاتی است که خیلی خوب به نظر می رسند تا حقیقت داشته باشند

15 - طعمه برای کلیک (Clickbait)

Clickbait طعمه برای کلیک

Clickbait عنوانی جذاب و فریبنده است که تنها با هدف ایجاد کلیک بر روی آن نوشته شده است. یک چیز را در عنوان می گوید و یک چیز دیگر در سایت است. از عباراتی برای جلب شما استفاده می کند مانند “شما باور نخواهید کرد …” ، “اخبار مهم درباره …” ، “تکان دهنده !! شما باید این را ببینید … “و غیره و غیره. این روش فریب CTR شما را کاهش می دهد و در طولانی مدت برای سایت شما مضر است. معمولاً کسانی که از clickbait استفاده می کنند می خواهند براساس تعداد کلیک درآمد کسب کنند. این روش بیش از حد را می توانید در تابلوئیدها مشاهده کنید ، جایی که به طور گسترده ای گسترش یافته است.

در دو مثال زیر نمونه هایی از طعمه برای کلیک را میبینید .

هیچ اطمینانی برای جایزه گرفتن شما نیست ولی کنجکاو میشوید که کلیک کنید.

طعمه برای کلیک clickbait

پایان قسمت دوم

5/5 - (2 امتیاز)

4 thoughts on “44 تکنیک سئو کلاه سیاه (قسمت دوم)

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *