بهینه سازی تصاویر در سئو (SEO)

بهینه سازی عکس ها در سئو

فهرست مطالب

عکس ها یکی از قسمت های مهم در سئو داخلی هستند، که باعث جذب و ارتباط بیشتر مخاطب با محتوای درون سایت شما میشود.

علاوه بر اینکه کاربر ها با عکس های مطالب ارتباط خوبی برقرار میکنند ، گوگل هم امتیاز خوبی در استفاده صحیح از عکس ها در سایت قائل شده . اما استفاده از عکس در سایت مهارت مورد نیاز خود را میطلبد و استفاده نادرست از عکس ها باعث کاهش ترافیک و پایین آمدن سرعت سایت شما میشود.

ما در این قسمت قسد داریم به شما روش های استفاده صحیح از عکس در صفحه ، بهینه سازی تصاویر و انتخاب یک عکس خوب را به شما آموزش دهیم.

فواید استفاده از عکس در سایت

وقتی کاربر وارد سایت شما میشودو به دنبال مطلب مورد نظر خود میگردد ، دو چیز را برای پیدا کردن سریع مطلب خود در نظر میگیرد. عکس ها و عنوان ها. پس شما باید به عکس هایی که انتخاب میکنید دقت کنید که بیشترین مطلبقت را با موضوع عنوان مطلب شما داشته باشد ، چون کاربر از شما همین انتظار را دارد و گوگل هم متوجه این موضوع میشود و ارتباط میان  عکس ها و مطالب شما را بررسی میکند.

شما میتوانید عکس های سایت خودتان را خودتان بسازید و یا از سایت های مختلفی که در ادامه به شما معرفی میکنیم تهیه کنید.

به یاد داشته باشید عکس ها جلوه و ظاهر سایت شما را تغییر میدهند و هرکاربری میتواند متوجه حرفه ای بودن و یا نبودن شما در انتخاب عکس شود . شما با عکس میتوانید منظور مطلب خود را برسانید و این نرخ تعال شمارا بالا میبرد.

عکس ها را جدی بگیرید.

دلایل استفاده از عکس در مطلب

ویژگی های یک عکس مناسب

علاوه بر javascript و css ، عکس ها نقش عمده ای را در سرعت بارگذاری صفحه شامل میشوند.شما حتما باید قبل از بارگذاری عکس ، حجم آن را با سایت ها یا نرم افزارهای کمپرس کننده عکس (بدون افت کیفیت) بهینه و کم حجم کنید،که تا جایی که امکان دارد صفحه شما سریع بارگذاری شد.

به خاطر داشته باشید هر کیلوبایت از حجم عکس، بر روی سرعت بارگذاری صفحه تاثیر گذار است.

عکس کمپرس شده و کمپرس نشده تفاوت عکس کم حجم شده با عکس اصلی

همانطور که مشاهده میکنید ، میتوان با کمترین افت کیفیت تا حد قابل توجهی حجم عکس را کاهش داد.

یکی دیگر معیار هایی عکس که بر روی حجم آن تاثیر گذار است ، مناسب نبودن scale یا مقیاس عکس است.

این مشکل زمانی پیش می آید که شما در کادری کوچک عکسی با مقیاس بسیار بازرگتر بارگذاری میکنید.

به عنوان مثال سایز کادر مورد نظر 800 در 600 باشد و شما عکسی با سایز 1920 در 1080 در آن بارگذاری کنید. مشخص است که حجم مقیاس کاذب این عکس بسیار بالا تر از نیاز است و با بهینه شدن سایز عکس تا حد بسیار زیادی ازحجم آن کم میشود .

تاثیر مقیاس عکس بر حجم آن تاثیر مقیاس عکس بر حجم آن
در گیف بالا میتوانید مشاهده کنید که نسب مقیاس عکس با کادر ، چند درصد بر بهینه بودن و نبودن آن تاثیر میگذارد.
 
سبز : به معنی درصد صرفه جویی (وقتی که مقیاس را کاهش دهیم به سایز مناسب)
قرمز : به معنی ، چند درصد قابل صرفه جویی است درصورت بهینه شدن مقیاس عکس

.

همیشه مقاله خود را با یک عکس بزرگ و مربوط به موضوع شروع کنید.

اگر مقاله ی آموزشی تهیه میکنید در صورت لزوم برای بهتر درک کردن هر مطلب یک عکس بارگذاری کنید.

این عکس را ها اگر خودتان ساخته باشید یک امتیاز خوب محسوب میشود.

نه زیاد با عکس صفحه خود را شلوغ کنید و نه آنقدر کم که صفحه خود راه بی روح کنید.

اگر میخواهید کاربر از شما راضی باشد، به شعور کاربر احترام بگذارید.

شاید بارها دیده باشید که برای اینکه کاربر را ترقیب به کلیک کنند ، عکس های فتوشاپ شده ی جنجالی میسازند و وقتی که کلیک میکنید متوجه میشوید که عکس تهیه شده بیش از حد اغراق آمیز است و واقعیت قضیه خیلی ساده تر است .

کاربر اعتماد خودش را به شما از دست میدهد ، این بدترین حالت تعامل با کاربر است و پس از مدتی بازخورد منفی دریافت میکنید و رفته رفته اعتبار خود را از دست میدهید. اعتبار از بین رفته سخت برمیگردد پس این ریسک را نکنید.

کاربر متوجه نا مربوطی عکس با موضوع میشود و در ذهن کاربر شما یک ادمین غیر حرفه ای ظاهر میشوید

سعی کنید از عکس های خلاقانه ، شیک و دارای فضای خالی استفاده کنید.

فرض کنید درباره ی تخم مرغ مقاله مینویسید. نمونه ی عکس مناسب و نامناسب به صورت زیر است…تفاوت عکس خوب و بد برای مقاله تفاوت عکس خوب و بد برای مقاله

حتما از عکس های با کیفیت و حرفه ای استفاده کنید.

بعضی ها برای اینکه سرعت سایت را بالا ببرند ، عکس را بدون درنظر گرفتن کیفیت تا جایی که میتوانند فشرده میکنند تا بر سرعت سایت بی افزایند.

اما این کار اشتباه است.

شما باید باید بین بهینه سازی و کیفیت تعادل ایجاد کنید.

عکس را تایی که به کیفیتش لطمه ای وارد نشود فشرده کنید ، نه بیش از حد

زمانی که شما میخواهید عکسی را بارگذاری کنید، در ساختار کد بارگذاری عکس سه مئلفه اصلی وجود دارد.

1- منبع عکس (src)

2- عنوان برای عکس (title)

3- توصیف عکس یا ALT

شما وقتی عکسی را توصیف میکنید باید توصیفاتان با محتوای درون عکس یکی باشد.

به عنوان مثال شما مقاله ای درباره ی حیوانات خانگی نوشته اید و میخواهید عکسی در مقاله بارگذاری کنید.

وقتی درباره ی جمعی از حیوانات خانگی صحبت میکنید باید در عکستان جمعی از حیوانات حضور داشته باشند ، نه فقط یک نوع حیوان خانگی خاص .  به مثال زیر توجه کنید…

مثال توصیف alt در سئو
عکس مناسب برای واژه ی حیوانات خانگی (عکس بالا)
 
 

روش نوشتن alt عکس در سئو

عکس نامناسب برای واژه ی حیوانات خانگی
 
 
همیشه در نوشتن توصیف عکس دقت کنید وگرنه در دام سئو کلاه سیاه خواهید افتاد.
 
به یاد داشته باشید گوگل متوجه ارتباط توصیف با عکس میشود.

یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید،نام عکسی که بارگذاری میکنید است.

گوگل نام عکس را میخواند و متوجه محتویات آن هم میشود.

پس اگر از برج میلاد تهران عکسی دارید و نام عکس DC463471.jpg است ، نام عکس را به برج-میلاد-تهران یا

tehran-milad-tower تغییر دهید و بعد عکس را آپلود کنید.

انگلیسی یا فارسی بودن نام عکس به استراتیژی سایت شما بستگی دارد . اما رعایت این موارد کمک بزرگی به سئوی سایت شما میکند.

شما وقتی نام عکس را اصلاح کنید (البته عکس مربوط به موضوع مقاله) ، در نتایح جستوجو ظاهر میشود و پس از کیلیک بر روی آن عکس  ، کاربر وارد همان صفحه در سایت شما میشود و در نتیجه از طریق عکس شما توانستید ترافیک دریافت کنید.

مناسب ترین حالت عکس این است که خود شما سازنده ی آن باشید ، حال میتوانید با نرم افزار های مربوطه عکس خود را بسازید یا از مکانی عکس بگیرید.

یونیک بودن عکس های موجود در سایت شما دلیل تمایز شما از دیگران است .

نکته : سعی نکنید در نام عکس چندین بار کلمه های کلیدی خود را تکرار کنید .این کار کاملا اشتباه است.

به عنوان مثال…

پراید-سفید.jpg

پراید-پراید-سفید-پراید-هاچبک-پراید96-پرایدسالم.jpg

توجه داشته باشید تمام این موارد جزئی از فاکتور های سئو هستند و توسط گوگل بررسی میشوند.

گوگل تمام تلاش خود را میکند که کاربر را راضی نگه دارد . پس اگر کاربر را راضی کنید گوگل هم از شما حمایت میکند.

چه فرمت هایی در چه جاهایی مناسب هستند؟

  • JPEG : برای عکس های بزرگ و دارای رنگ های زیاد
  • PNG : بری عکس هایی که میخواهید شفافیت پسزمینه در آن حفض شود
  • WebP : بهترین جایگذین به جای JPEG و PNG . این فرمت مخصوص صفحات وب است . سبک و باکیفیت
  • SVG : استفاده برای آیکن ها و لوگو ها . خاصیت این پسوند افت نکردن کیفیت آن است.

این اطلاعات بر اساس تجربه ی سئو کاران و وبمستر های معتبر دنیا ، و گفته های گوگل بدست آمده است .

سعی کنید تا جایی که میتوانید از آن ها پیروی کنید تا نتیجه بگیرید.

به عنوان مثال در بعضی عکس ها ، نوع فرمت عکس میتواند به بهینه شدن بیشتر عکس کمک کند.

gif-vs-jpeg-vs-png

کاملا مشخص است که JPEG برنده ی این رقابت است . اما همیشه این طور نیست.

ازین تصویر میتوان متوجه شد که انتخاب فرمت مناسب میتواند چقدر در کم حجم تر شدن عکس تاثیر گذار باشد،

و در نتیجه بالا رفتن سرعت سایت

بهترین ابزار برای تغییر فرمت عکس

بهترین ابزار تغییر فرمت فایل

یکی از بهترین ابزاری ها برای تغییر فرمت فایل ، سایت online-convert است. حتما به این سایت مراجعه کنید.

شما علاوه بر فرمت عکس ، فرمت هرچیزی را میتوانید در این سایت تغییر دهید.

تقریبا هیچ سایت تغییر فرمتی بهتر از سایت online-convert  نیست.

ولی اگر کار با این سایت برای شما گیج کننده است میتوانید به سایت img2go.com مراجعه کنید.

بهترین سایت ها برای دانلود عکس

بهترین راه های فشرده سازی عکس با حفظ کیفیت

به لطف گسترش تکنولوژی و گستردگی فضای آنلاین شما تقریبا هر ابزاری را میتوانید در فضای آنلاین بیابید.

شما برای فشرده سازی عکس هایتان می توانید با جستجوی کلمه ی “compressor” با انبوهی از سایت های فشرده سازی آنلاین برای فشرده سازی عکس هایتان روبه رو میشود.

که محبوب ترین آن ها عبارتند از:

اما ایرادی که به ابزار های آنلاین وراد میشود ، آنلاین بود آنهاست که گاهی انجام عملیات فشرده سازی درآن وقت گیر است.

پیشنهاد ما به شما نرم افزار کم حجم و قدرتمندی است که تقریبا همه ی فشرده سازی ها را برایتان انجام میدهد.

این نرم افزار علاوه بر عکس ، ویدیو و فایل pdf را هم برای شما فشرده سازی میکند.

بهترین نرم افزار فشرده سازی عکس و فیلم و pdf

ApowerCompress نرم افزار بهینه سازی عکس برای سایت

نکته : در نرم افزار های  “PowerPoint”  ، “adobe photoshop” ، “adobe illastrator”  در مواقع خروجی گرفتن از برنامه میتوانید خروجی مخصوص صفحات وب بگیرید. این خروجی ها بهینه شده هستند.

امتیاز post

7 thoughts on “بهینه سازی تصاویر در سئو (SEO)

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *